Επισκευή κινητού. Τι πρέπει να γνωρίζω

Μοιραστείτε το άρθρο

επισκευή κινητού smartphone

Επισκευή κινητού

Υπάρχουν πάρα πολλές λεπτομέρειες τις οποίες δεν γνωρίζουν οι χρήστες κινητών τηλεφώνων για την επισκευή τους. Τι καλύπτει η έγγυηση και τι όχι. Τι επισκευάζεται και τι αντικαταστείται. Τι δεν επισκευάζεται και τι αν επισκευαστεί θα χαλάσει σύντομα. Γιατί οι τιμές ποικίλουν στις επισκευές και γιατί το κάθε επισκευαστικό κέντρο μπορεί να ακολουθήσει άλλη διαδικασία επισκευής σε μία συγκεκριμένη βλάβη

Είναι γνωστό ότι από το 1998, το 9Volto επισκευάζει αδιάκοπα κινητά τηλέφωνα και smartphones. Στο συγκεκριμένο άρθρο θα αναλύσουμε όλες τις απορίες που έχουν να κάνουν με το θέμα επισκευή κινητού τηλέφωνου.

 

επισκευή κινητού τηλεφώνου smartphone

Επισκευή κινητού στην εγγύηση

Η εγγύηση ενός κινητού τηλεφώνου είναι ένα από τα πιο σημαντικά θέματα που έχουν να κάνουν με το after sale service της συσκευής. Δυστυχώς υπάρχουν πάρα πολλά παραθυράκια τα οποία εάν θελήσει η εταιρία μπορεί να βγάλει το τηλεφώνο εκτός εγγύησης.

Τα κινητά τηλέφωνα που πουλούνται στην Ελλάδα είναι δύο ειδών. Αυτά που έρχονται παραεισαγωγή κι αυτά που έρχονται από την επίσημη αντιπροσωπεία. Τα κινητά τηλέφωνα που εισάγονται από την αντιπροσωπεία διανέμονται από τα κύρια κανάλια γνωστών αλυσίδων (Πλαίσιο, Γερμανός, Cosmote, Vodafone, Wind, Public κτλ) Τα κινητά τηλέφωνα που είναι παραεισαγωγή πωλούνται συνήθως από μαγαζιά που βρίσκονται σε sites σύγκρισης τιμών (bestprice, skroutz κτλ). Τα smartphones που είναι παραεισαγωγής δεν έχουν καμία τεχνική διαφορά από αυτά της επίσημης αντιπροσωπείας. Είναι ακριβώς τα ίδια και μάλιστα αλλά έχουν διανεμηθεί σε άλλες χώρες (συνήθως της Ευρώπης).

Τα καταστήματα που πουλάνε κινητά τηλέφωνα παραεισαγωγής συνήθως τα έχουν αγοράσει από κάποιον μεταπωλητή από κάποια χώρα του εξωτερικού. Δηλαδή υπεύθυνη για την κάλυψη της εγγύησης είναι η αντιπροσωπεία της χώρας από την οποία προμηθεύτηκε το κατάστημα.

Αυτό βέβαια δημιουργεί κάποιες ασάφειες στην κάλυψη εγγύησης από την εκάστοτε εταιρία. Για παράδειγμα η infoquest που είναι επίσημη αντιπροσωπεία των Xiaomi στην Ελλάδα δεν καλύπτει καθόλου εγγυήσεις των κινητών τηλέφωνων που έχουν αγοραστεί από καταστήματα που τα φέρνουν παραεισαγωγή και καλύπτει μόνο τα δικά της. Δεν αναλαμβάνει επίσης και την επισκευή τους επί πληρωμή.

Σε αντίθετη περίπτωση η Samsung καλύπτει τις εγγυήσεις σε όλα της τα κινητά τηλέφωνα ανεξαρτήτου αν είναι παραεισαγώγης ή ελληνικής αντιπροσωπείας.

Τι καλύπτουν οι εγγυήσεις των κινητών τηλεφώνων

Οι περισσότερες εταιρίες κινητών τηλεφώνων καλύπτουν συγκεκριμένες βλάβες εντός εγγύησης.

Βλάβες που καλύπτουν οι εγγυήσεις

  1. Δεν ακούγεται ο ήχος ή το ακουστικό
  2. Πρόβλημα στο μικρόφωνο
  3. Επανεκκινήσεις και πρόβληματα στο λογισμικό
  4. Χαμηλό σήμα ή έλλειψη σήματος δικτύου, wifi, bluetooth, GPS κτλ
  5. Πρόβλημα στα κουμπιά
  6. Δεν φορτίζει γρήγορα ή δεν φορτίζει καθόλου
  7. Πρόβλημα στην καμερα
  8. Δυσλειτουργία στους αισθητήρες proximity, accelerometer κτλ

Βλάβες που δεν καλύπτουν οι εγγυήσεις

  1. Πρόβλημα φόρτισης έαν έχει σπάσει ο connector φόρτισης
  2. Σπασμένη οθόνη ή μαύρη οθόνη από εσωτερικό σπάσιμο
  3. Υγρασία. Η υγρασία στο εσωτερικό δεν καλύπτεται ακόμη και στα αδιάβροχα κινητά

 

Τι βγάζει εκτός εγγύηση ένα κινητό

  1. Η υγρασία στο εσωτερικό ή στον σύστημα φόρτισης
  2. Το πέσιμο ή το σπάσιμο της συσκεύης. Ακόμη και χτυπημένη να είναι στο περίβλημά της
  3. Το jailbreak ή το root που μπορεί να έχει κάνει κάποιος στην λογισμικό της συσκευής
  4. Η Custom rom ή άλλες λογισμικές επεμβάσεις στην συσκευή
  5. Η κακή χρήση στο σύστημα φόρτισης
  6. Ταλαιπωρημένη εξωτερικά συσκευή (εξαρτάται από το εξουσιοδοτήμενο επισκευαστικό κέντρο)
  7. Επισκευασμένο από μη εξουσιοδοτήμενο επισκευαστικό κέντρο
  8. Ξεκολλημένη πίσω πλάτη
  9. Ξεκολλημένη ταινία ασφαλείας σε κάποια βίδα της συσκευής

 

επισκευή κινητού εκτός εγγύησης

Επισκευή κινητού εκτός εγγύησης

Η επισκευή ενός κινητού τηλέφωνου εκτός εγγύησης σημαίνει ότι οποιαδήποτε εργασία γίνει πάνω στο smartphone για να επισκευαστεί καθώς επίσης και τα ανταλλακτικά που θα χρησιμοποιηθούν, θα χρεωθούν στον πελάτη. Επειδή οι τιμές των κινητών τηλέφωνων έχουν πέσει αρκετά, στους περισσότερους χρήστες δημιουργείται το δίλημμα  αν θα πρέπει να επισκευαστεί η συσκευή ή να αγοράσει καινούργια σε περίπτωση που το κόστος επισκευής είναι υψηλό.

Επισκευάζονται όλα τα κινητά τηλέφωνα

Η απάντηση είναι ναι αλλά δυστυχώς υπάρχουν κάποια όρια που μπορεί να περιορίσουν τον χρήστη στο να επισκευάσει την συσκευή του.

  1. Ενδέχεται το κόστος επισκευής να είναι υψηλό και να μην αξίζει να επισκευαστεί αλλά να αγοράσετε μία άλλη συσκευή
  2. Σε αρκετές περιπτώσεις τα δεδομένα που έχετε αποθηκευμένα μέσα μπορεί να χαθούν
  3. Υπάρχει πιθανότητα το ανταλλακτικό να μην υπάρχει διαθέσιμο στην αγορά (πχ ένα ic, bga ή κάποιο άλλο chip)

 Πότε αξίζει μια επισκευή

Η επισκευή ενός κινητού αξίζει ισχύει ένα ή περισσότερα από τα παρακάτω

  1. Η συσκευή κοστίζει τα 3/5 της αγοράς του σε νέα συσκευή
  2. Υπάρχουν πολύτιμα δεδομένα που με την επισκευή θα σωθούν
  3. Είναι ακριβή συσκευή ή προσφάτα αγορασμένη
  4. Δεν υπάρχει στην τιμή επισκευής να αγοραστεί κάτι αντίστοιχο

Αντικατάσταση μητρικής πλακέτας ή επισκευή αυτής

Αυτό που πρέπει να γνωρίζουν οι περισσότεροι χρήστες κινητών τηλεφώνων είναι ότι στην αγορά δεν υπάρχουν καινούργιες πλακέτες για να τοποθετηθούν στα κινητά τηλέφωνα. Υπάρχουν μόνο μεταχειρισμένες ή refurbished. Refurbished μητρικές πλακέτες ονομάζουμε τις εταχειρισμένες πλακέτες ή τις επισκευασμένες.

Εάν υπάρχει μεμονωμένη βλάβη στην πλακέτα της συσκευής την οποία το επισκευαστικό κέντρο έχει την τεχνογνωσία να εντοπίσει και να επισκευάσει τότε είναι προτιμότερο από το να αγοράσετε μία μεταχειρισμένη ή refurbished. Συνήθως τα περισσότερα επισκευαστικά κέντρα προτείνουν αντικατάσταση πλακέτας γιατί αδυνατούν να εντοπίσουν και να επισκευάσουν το πρόβλημα. Υπάρχουν και περιπτώσεις που δεν μπορούν να βρεθούν τα ανταλλακτικά για να επισκευαστούν οπότε η αντικατάσταση πλακέτας είναι μονόδρομος.

Καλό θα είναι λοιπόν εφόσον ένα επισκευαστικό κέντρο σας προτρέπει να αντικαταστήσετε την πλακέτα, να πάρετε και μία δεύτερη γνώμη από κάποιο άλλο κέντρο.

Εγγύηση επισκευής

Το κάθε επισκευαστικό κέντρο είναι υποχρεωμένο μαζί με την επισκευή να προσφέρει εγγύηση καλής λειτουργίας. Από 12 μήνες και πάνω η εγγύηση θεωρείται επαρκής και για τον χρήστη αλλά και για το επισκευαστικό κέντρο. Ακούμε για επισκευές κινητών που τα επισκευαστικά κέντρα προσφέρουν 3 ή 6 μήνες εγγύηση.

Πριν επισκευάσετε το κινητό καλό είναι να ρωτήσετε για την εγγύηση καλής λειτουργίας που προσφέρει το κάθε επισκευαστικό κέντρο.

 


Το 9Volto είναι ένα εξειδικευμένο επισκευαστικό κέντρο smartphone, tablet , laptop και υπολογιστών το οποίο μπορεί να αναλάβει οποιαδήποτε βλάβη σε hardware αλλά και σε firmware επίπεδο.

Κατάστημα 1: Πύλης 59 Πειραιάς τηλ: 2104118176

Κατάστημα2: 25ης Μαρτίου 55 Πειραιάς τηλ: 2104212212

Facebook Comments

Μοιραστείτε το άρθρο