Οικονομική κρίση και κινητή τηλεφωνία

Διαφημίσεις:



Ένας από τους σημαντικότερος κλάδους που έχουν επηρεαστεί από την οικονομική κρίση είναι οι εταιρίες κινητής τηλεφωνίας. Αυτό φαίνεται φυσικά από τις μαζικές αποσυνδέσεις συνδρομητών συμβολαίου που γίνονται στα καταστήματα, από την πτώση νέων συνδέσεων και από την γενικότερα μειωμένη κίνηση στα καταστήματα κινητής τηλεφωνίας.

Οι εταιρίες θέλοντας να αντιμετωπίσουν την κρίση προσπαθούν με διάφορους τρόπους να κρατήσουν και να ενδυναμώσουν την συνδρομητική τους βάση.
Οι προσπάθειες των εταιριών με τα smart deals και τις προσφορές λίγων ημερών για νέους συνδρομητές που είχαν την δυνατότητα να πάρουν δωρεάν όποια συσκευή ήθελαν δωρεάν δεν απέδωσε στις εταιρίες όσο περίμεναν. Αντιθέτως έκανε πολλά λαμόγια να εκμεταλλευτούν τις προσφορές να πάρουν ακριβές συσκευές με συνήθως ψεύτικα δικαιολογητικά ή καμένους από χέρι που δεν έχουν σκοπό να πλήρωσουν τους λογαριασμούς και μετά να εξαφανιστούν.

Αυτό που κάνει τρομερή εντύπωση ήταν που ενώ για χρόνια είχαν μυστική την φορητότητα των αριθμών (συμφωνία κάτω από το τραπέζι) έτσι ώστε να μην μαθευτεί ευρέως ότι η υπάρχει η δυνατότητα να κρατήσεις τον ίδιο αριθμό και να αλλάξεις πάροχο, το τελευταίο διάστημα βλέπουν βομβαρδισμό διαφημίσεων σχετικά με προσφορές σε φορητότητες από το ένα δίκτυο στο άλλο. Η πολιτική έχει να κάνει με το ότι εφόσον οι νέοι συνδρομητές είναι λίγοι και μερικές φορές προσωρινοί, οι παλιοί συνδρομητές της ανταγωνίστριας εταιρίας είναι ένα κάλο πελατολόγιο και πιο μόνιμο.

Η κρίση έφερε την φαγωμάρα κι ο ανταγωνισμός έγινε πιο μεγαλός και το marketing πιο επιθετικό. Δεν προλαβαίνει η μία εταιρία να βγάλει μία προσφορά κι αμέσως η άλλη την αντιγράφει. Πρωτοπόρες στις προσφορές είναι συνήθως η Wind που βγάζει προσφορές και οι άλλες οι εταιρίες προσαρμόζουν τις ίδιες ή καλύτερες στα πλαίσια αυτής.

Οι συνδρομητές με συμβόλαιο λιγοστεύουν, αλλάζουν χέρια και η πίτα πλέον έχει μοιραστεί απλά η μία εταιρία προσπαθεί να φάει το κομμάτι της άλλης γνωρίζοντας ότι η πίτα είναι δύσκολο να μεγαλώσει.

Με τους συνδρομητές καρτοκινητών όμως τί γίνεται;
Εκεί οι προσφορές έχουν ξεπεράσει κάθε όριο. Επειδή το κόστος της κλήσης και ειδικά του μηνύματος προσεγγίζει το μηδέν όταν γίνονται μέσα στο ίδιο δίκτυο, οι εταιρίες προσφέρουν με μικρά μηνιαία ποσά εκατοντάδες sms και δωρεάν λεπτά μεταξύ των συνδρομητών με κάρτα και του ίδιου δικτύου. Έτσι ο νεαρόκοσμος -που χρησιμοποιεί κυρίως τα καρτοκινητά- χωρίστηκαν σε 3 κατηγορίες. Στους what’sup, στους F2G και στους CU. Σύμφωνα με μετρήσεις οι κατόχοι what’s up είναι οι περισσότεροι.

Τα προβλήματα για τις εταιρίες όμως δεν σταματούν εδώ. Έφτασαν στο σημείο να αυξήσουν την διάρκεια ομιλίας στους συνδρομητές και κατα συνέπεια και των κεραιών τους και με τις διαστημικές τους προσφορές να μειώσουν τα έσοδα τους -αφού παλιότερα είχαν λιγότερες κλήσεις με περισσότερα έσοδα χωρίς τα χιλιάδες λεπτά δωρεάν χρόνο ομιλίας με με μερικά ευρώ. Το αποτέλεσμα είναι η κακή ποιότητα σήματος που αντιμετωπίζουν αρκετές εταιρίες σε ώρα αιχμής και οι ξαφνικές διακοπές κλήσεων (δίκτυο κατηλλημένο κτλ).

Τα τελευταία χρόνια η σταθερή τηλεφωνία με ασύρματες συσκευές που προώθησε η Vodafone και μετά η Cosmote σε συνδυασμό με τις προσφορές πακέτων καρτοκινητής εξισορρόπησε λίγο την πτώση των εταιριών και δεν τους οδήγησε σε ελεύθερη πτώση ..χωρίς αλεξίπτωτο.

Το τελευταίο όμως χτύπημα έρχεται από το κράτος που στην κυριολεξία θα κάνει τις εταιρίες κινητής τηλεφωνίας να παραμιλάνε. Η κατάργηση της ανωνυμίας των καρτοκινητών θα φέρει στο προσκήνιο και στην συνέχεια στον κάδο τα χιλιάδες ανενεργά ή ημιενεργά νούμερα καρτοκινητών τηλεφώνων και ο νέος φόρος που φαίνεται να μαγειρεύουν για όλους τους συνδρομητές της κινητής τηλεφωνίας θα κάνει πολλούς να πετάξουν τις 2-3 γραμμές που διαθέτουν και να χρησιμοποιούν τα κινητά τους τηλέφωνα πολύ λιγότερο!

Facebook Comments
Διαφημίσεις:



Related posts